Tips voor tevreden websitebezoekers

Waar staat de banaan op jouw website?

Ze vergelijken mensen regelmatig met apen en dat is niet voor niks. Bezoekers op een website zijn ook te vergelijken met apen die op zoek zijn naar een banaan, want over het algemeen hebben ze weinig tijd. Ze komen met een concreet doel naar je website en moeten op de homepagina direct zien met welk probleem jij ze kan helpen. Zorg dat er op iedere pagina een duidelijke call to action (ook wel banaan genoemd) aanwezig is. Bezoekers houden er nu eenmaal van om geholpen te worden met het vinden van belangrijke informatie of het juiste product.

Zorg dat bezoekers klikken

Wil je dat bezoekers meer doorklikken naar belangrijke pagina's? Plaats een korte tekst bij een button. Want voordat een bezoeker een volgende stap zet op je website moet hij gerustgesteld worden. Maak ik wel de juiste keuze? Neem met een korte tekst bij een button de twijfel weg die op dat moment in het hoofd van de klant zit.

Denk goed na over de boodschap die je communiceert

Het allerbelangrijkste van je website is dat je goed nadenkt over de boodschap die je gaat communiceren. Want waarom zouden online bezoekers naar jouw merk moeten luisteren? Als merk/organisatie is het belangrijk om een goed en consistent verhaal aan je klant te communiceren. Inspireer en informeer. Content is geen product verhaal maar een 'state of mind'.