De werkweek van product specialist Justin

scroll

Maak kennis met Justin

Justin is bij JEM-id Product specialist voor Floriday. Benieuwd naar zijn werkweek? Lees dan verder!

Bekijk het overzicht

Maandag

Ik doe mijn sloffen aan, zet een kop koffie en geef om 08:15 de computer een slinger. Ik begroet mijn collega’s via Slack (ons interne communicatiekanaal) en lees de laatste ongelezen berichten terug, ik werk vandaag namelijk vanuit huis. 
Om 09:00 is de weekstart; wanneer het mogelijk is, is deze vanuit onze kantine met alle collega’s bij elkaar, maar momenteel is deze online. Vandaag lever ik de update vanuit Floriday-support en bereid deze kort voor. Nadat ik mijn collega’s om input heb gevraagd, begint de online meeting via Google Meet en steek ik van wal. Na de weekstart open ik Monday, een handige online tool waar we ons werk kunnen plannen en bijhouden. Vlak voor het weekend belde een kweker met een pittige zaak om uit te zoeken. Ik zie dat de oplossing inmiddels is gevonden en ik bel de kweker op met het goede nieuws. Kweker blij, ik blij. :-)

Na het middageten heb ik de zogenaamde eerstelijns-dienst. ‘s-Middags sta ik samen met nog een collega de verschillende kwekers en kopers telefonisch te woord. De meeste telefoontjes zijn direct af te handelen, maar zo af en toe komt er een vraag die verder onderzocht moet worden. Ik plaats de vraag in Monday, zodat één van mijn collega’s dit kan uitzoeken. Ondertussen gaat de telefoon opnieuw en voor ik het weet is het 17:00 uur.

Dinsdag

Elke dinsdag maak ik ruimte vrij om hulpartikelen te schrijven. In deze artikelen wordt ieder onderdeel van Floriday uitgelegd. Zo kunnen de gebruikers van Floriday op ieder moment hulp vinden, ook als wij niet aan het werk zijn. Ik zie dat het artikel met alleen tekst niet volledig duidelijk is. Daarom maak ik een animatie die de functie haarfijn uitlegt. Ik plak de animatie bij het artikel en klik op ‘Publiceren’. Zo, weer een artikel af! 
Ik begin vervolgens het artikel ook in het Engels te schrijven, want we hebben naast Nederlandse, ook internationale gebruikers. Zodra ik de vertaling af heb, zie ik dat het tijd is voor de Retro. Ik start de online vergadering en zie de support-hero’s (mijn support-collega’s) al klaar staan. We bespreken wat we de afgelopen week hebben bereikt en wat we de komende week (anders) willen gaan doen. 

Na de lunch kan ik me volledig storten op het betere uitzoekwerk. Naast de vragen van de gebruikers, pak ik ook de meer technische vragen op. Hierdoor kan ik echt de diepte in gaan en leer ik Floriday nog beter begrijpen!

Woensdag

Op woensdag werk ik op de zaak. Hoewel ik ook dagen thuis doorbreng, is het fijn om de collega’s in levende lijven te zien. Met voldoende afstand tussen de werkplekken maken we er met zijn allen weer wat moois van. Na de lunch lopen we buiten nog even een rondje met collega’s, uiteraard op afstand. Vanmiddag staat een kwekerbezoek gepland. Om 14:00 uur ga ik samen met een collega langs om op de tuin te kijken. Niet alleen leuk, maar ook heel leerzaam! Je merkt namelijk dat iedere gebruiker een andere manier van werken heeft. Zo blijf je bezig om voor iedereen een passende oplossing te vinden!

Donderdag

Vandaag beginnen we de dag met een stand-up. Naast dat we hier horen hoe het met iedereen gaat, bespreken we wat iedereen gisteren heeft gedaan en welke bijzonderheden er eventueel waren. Daarnaast laten de teamleden weten wat ze vandaag gaan doen en welke hobbels ze hierbij tegen zouden kunnen komen. Na de stand-up ga ik gelijk aan de slag met wat punten die ik uit moet zoeken. Ik merk dat ik ondertussen al veel meer weet dan toen ik net begon, maar er blijven technische vragen waar ik echt even in moet duiken. Wanneer ik er zelf echt niet uitkom, vraag ik een collega (via Monday) om hulp, dit kan bijvoorbeeld een developer zijn. 

Thuis eet ik een boterham en haal ik nog even een frisse neus door het lopen van een rondje, waarna ik ‘s middags telefonisch bereikbaar ben voor alle gebruikers. Hierbij hoop ik kwekers direct te kunnen helpen, waardoor ze weer blij aan de slag kunnen. Fans maken is één van de speerpunten van JEM-id, dus ik doe er alles aan om hier dagelijks aan bij te kunnen dragen.

Vrijdag

Vandaag sta ik heel de dag op de Trade Fair Aalsmeer. Deze beurs wordt 2x per jaar gehouden. Samen met collega’s uit verschillende teams vertegenwoordigen wij Floriday. Ik vind het heel leuk om de verschillende kwekers en kopers te zien die je normaal alleen per telefoon of digitaal spreekt. Met een flinke bos bloemen, gaan we om 15:00 uur weer richting het kantoor in Honselersdijk. Nadat we om 16:00 uur geparkeerd en wel weer op de zaak zijn aanbeland, zien we dat de vrijdagmiddagborrel in volle gang is.

[vanaf de nieuwe aankondiging is deze vanaf huis of op je werkplek met 1,5 meter afstand, maar we kunnen niet wachten totdat we weer met zijn allen gezellig een borrel kunnen drinken in de Loods (onze kantine)].

Word jij mijn nieuwe collega?

Check onze stages en vacatures

Stages