blog

Hoe Fruit Logistica onze visie bevestigt

Auteur
Gepost op 26 feb 2024
door Remco Koornhof (commercieel medewerker)

Begin februari was jem-id met een aantal medewerkers aanwezig op dé jaarlijkse ontmoetingsplek van de AGF sector: Fruit Logistica in Berlijn. In deze blog vertelt Remco, commercieel medewerker voor GreenCommerce, je alles over dit beursbezoek.

Delegatie
Net als vorig jaar zijn we met zeven collega's afgereisd naar Berlijn voor Fruit Logistica. Elke collega vertegenwoordigde een expertise uit ons AGF team. Zo bestond het groepje dit jaar uit software developers, implementatiespecialisten, commercieel medewerkers en supportmedewerkers. De meesten hebben Fruit Logistica eerder bezocht en waren dus bekend met de grootte; anderen gingen voor het eerst en dachten ‘s avonds dat de stappenteller op hol was geslagen…

Laagdrempelig contact
Fruit Logistica biedt ons de mogelijkheid om veel klanten in een kort tijdsbestek te spreken. Dit geldt overigens voor het gros van de bezoekers en standhouders. Gezien de inrichting van de beurs met een Holland Hall, is het een effectieve manier om klanten te spreken over de visie op de sector en hun verwachtingen voor 2024. Daarbij is het voor nieuwe collega's een centrale plek om op een laagdrempelige manier kennis te maken met contactpersonen van klanten en te leren over de sector.

"Het geeft voldoening dat klanten onze producten waarderen"

Roadmap
Samenvattend was de beurs voor ons een groot succes. Het geeft voldoening om te horen dat klanten onze producten waarderen, maar minstens zo blij zijn met bijvoorbeeld onze visie op trends in de markt. Via onze inmiddels bekende roadmap, ontwikkelen we thematisch aan ons pakket GreenCommerce en aanverwante applicaties. Daarmee blijven we vooroplopen als het gaat om markttrends. De bevestiging dat datgene waarmee wij ons willen onderscheiden daadwerkelijk het verschil maakt voor onze klanten, is waar we veel energie uit halen.

Opvallend was dat bedrijven die niet met GreenCommerce werken, ons toch kennen vanwege de uitingen die voorafgaand aan de beurs zijn gedaan in verschillende media. Ook hierin bleek onze roadmap een belangrijk herkenningspunt, evenals de grote projecten die we in 2023 hebben uitgevoerd. De implementatie van GreenCommerce bij Growers United Zwaagdijk in samenwerking met partijen als Viscon en Aweta, is hier een goed voorbeeld van.

Tot slot is het ook gewoon erg gezellig om twee dagen met een gedeelte van ons GreenCommerce-team elders te vertoeven, wat het teamgevoel versterkt. Ook dat zullen andere beursbezoekers beamen.

"Onze ambitie om voorop te lopen is onverminderd groot"

Bevestiging
Op donderdag zijn we met een goed gevoel weer in het vliegtuig gestapt. Veel gezien, veel geleerd en veel klanten gesproken (en veel stappen gezet!). Het meest tevreden zijn we over de bevestiging dat we de goede weg zijn ingeslagen om meer toekomstgericht te gaan ontwikkelen. Wij geloven erin dat we daarmee het verschil maken voor onze klanten binnen de AGF-sector. Onze ambitie om voorop te lopen is onverminderd groot en Fruit Logistica 2024 heeft ons vertrouwen versterkt dat we de juiste koers varen. Vol energie gaan we weer aan de bak!

Benieuwd naar de plannen voor 2024? Check daarvoor onze roadmap.