Bij jem-id werken we voor de sierteeltsector met twee verschillende ontwikkelteams. Een paar weken geleden hadden we een sessie met elkaar over het opdoen van domeinkennis, ofwel sectorkennis, en het delen van kennis onderling. We vinden het belangrijk dat iedereen binnen het bedrijf een gezonde portie domeinkennis heeft. Wij geloven er stellig in dat je meer waarde toevoegt als je écht goed begrijpt in welke context de klant opereert en hoe zijn of haar bedrijfsprocessen eruit zien. In welke rol of functie dan ook.
Tijdens de sessie bedachten we verschillende ideeën om meer domeinkennis op te doen. Één van de ideeën was om vaker een kweker of een koper te bezoeken. Iets wat we op zich al wel deden, maar altijd een beetje aanvoelde als een bootcruise. Lekker comfortabel cruisen door de bedrijfsprocessen onder begeleiding van een prettige gids; de klant. Leuk, maar eenmaal terug op kantoor ga je verder waar je gebleven was en in het slechtste geval ben je ‘s avonds de helft alweer vergeten. Zonde!